‘Kwaliteitszorg voor mensen door mensen’


Kwaliteitszorg gaat bij ons veel verder dan alleen de kwaliteit van de geleverde zorg en ondersteuning. Kwaliteitszorg heeft vooral ook betrekking op verbetering of in ieder geval behoud van de kwaliteit van leven van de bewoner, als gevolg en met behulp van de geleverde zorg en ondersteuning.


Kwaliteitszorg heeft ook betrekking op voldoende en deskundig personeel dat veel werkplezier ervaart en voldoening haalt uit zijn werk. Er wordt altijd gezorgd voor voldoende, deskundig en liefdevol personeel. We streven naar de meest optimale match tussen de zorgvraag van de bewoners en inzet van medewerkers om op het juiste moment.


Kwaliteit/SPOT

De Zorgheimer is aangesloten bij SPOT (vereniging Samenwerkende Professionele Organisaties Thuis- en Woonzorg), een brancheorganisatie voor kleinschalige thuis- en woonzorgaanbieders.


Kwaliteitsmanagementsysteem (HKZ)
De Zorgheimer heeft het kwaliteitsmanagementsysteem is opgebouwd aan de hand van het HKZ
certificatieschema Zorg & Welzijn. Het kwaliteitssysteem wordt verder ontwikkeld middels de verdere implementatie van het PDCA-cyclus zodat methodisch gewerkt wordt aan kwaliteit en veiligheid.


Het certificaat van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn. Het laat zien dat de Zorgheimer serieus werk maakt van kwaliteit van zorg en dat we voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden. Bij de Zorgheimer staat de bewoner centraal en wordt er voortdurend gewerkt aan verbetering van onze zorg- en dienstverlening.